Vrijdag 4 januari is de Nederlandse Nashvilleverklaring gepubliceerd. Deze verklaring stelt onder andere dat homoseksualiteit en transgenderisme niet acceptabel en zelfs te genezen zijn. GroenLinks Heemskerk vindt deze homofobe uiting echt verschrikkelijk en volledig onacceptabel.

Het is helaas schokkend om nog steeds te constateren dat er in Nederland er nog mensen zijn die een ander de liefde of de trots om zichzelf te kunnen zijn niet gunnen. Wij hechten zeer veel waarde aan de grondwet, artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld, discriminatie op welke grond dan ook is niet toegestaan.
GroenLinks Heemskerk vindt dan ook iedereen mag zijn wie die is en wil zijn. Behandel elkaar met respect en spreek je vooral ook uit wanneer je in je omgeving ziet dat dit niet gebeurt.
Sociale acceptatie bereiken we samen, maar bereiken we alleen wanneer we duidelijk zijn dat discriminatie op wat voor grond dan ook totaal niet acceptabel is!