GroenLinks Heemskerk heeft deze week de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 vastgesteld. De afdeling heeft nu een mooi team voor de verandering. John van Dongen werd verkozen tot lijsttrekker, nummer twee is Ans Nijman en op nummer drie staat Jos Burger.

John van Dongen zit nu in de gemeenteraad namens GroenLinks en was 4 jaar geleden ook lijsttrekker. Hij heeft een brede expertise op diverse terreinen. John wil gaan voor een sociaal, groen en open Heemskerk. Op de tweede plaats staat de huidige fractievoorzitter Ans Nijman. Zij is onder meer voorzitter van de commissie SDO. Ans is een bevlogen en betrokken raadslid met een sterk sociaal gevoel. Nummer drie is Jos Burger. Jos is al jarenlang de duizendpoot van GroenLinks. Als steunfractielid is hij al bijna 8 jaar een loyale en creatieve persoon. Gaan voor een groener, duurzamer en eerlijker Heemskerk, dat is zijn motto. Op de plaatsen vier en vijf staan de nieuwkomers Peter Domen en Jeroen Olsthoorn. Peter was werkzaam in het basisonderwijs en Jeroen is werkzaam in het middelbaar beroepsonderwijs. Beiden nemen vanuit deze achtergrond hun expertises mee.
Oud raadslid Berend van Maassen is lijstduwer.
De volledige kandidatenlijst ziet er als volgt uit;
1. John van Dongen
2. Ans Nijman
3 . Jos Burger
4. P eter Domen
5. Jeroen Olsthoorn
6. Jacqueline Brethouwer-van der Meij
7. Willem-Jan Brethouwer
8. Jan Henneman
9. Simone Groot
10. Roy Vlieland
11. Ben IJpma
12. Bob van der Ploeg
13. Kristina van der Geest
14. Berend van Maassen

Ook werd tijdens de algemene ledenvergadering van GroenLinks Heemskerk het verkiezingsprogramma, met als titel “Verandering begint in Heemskerk” vastgesteld. GroenLinks gaat onder meer voor eerlijk delen, goede en betaalbare zorg en vol inzetten op duurzaamheid in Heemskerk.

Lijsttrekker John van Dongen voert met trots een mooi team voor verandering aan. Wij presenteren een kwalitatief goede lijst die divers is in samenstelling, achtergrond, leeftijd, ervaring. De kandidaten kunnen elkaar qua expertise aanvullen. Met deze lijst investeert GroenLinks ook in nieuwe gezichten en vinden wij tegelijkertijd dat er een juiste mix is van politieke en bestuurlijke ervaring. Die wordt voor een deel meegebracht door de huidige raadsleden, maar ook door nieuwelingen die eerder steunfractielid zijn geweest of vanuit hun werkveld de nodige ervaring meebrengen. In ieder geval hebben wij er het volste vertrouwen in dat er met deze lijst bij verschillende verkiezingsuitslagen een goed team klaar staat dat GroenLinks en haar ideeën en idealen op een sprankelende en zichtbare manier zal vertegenwoordigen.

Het verkiezingsprogramma zal binnenkort op de website worden gepubliceerd. En zullen ook de kandidaten zich nader voorstellen.